Friday, January 9, 2009

Nytt år, nye eventyr!

2009 er godt i gang, og det er jeg også. Har ikke vært en flittig blogger i det siste, men skal prøve å bli flinkere i fremtiden. Jeg står for tiden på hodet i pakking til den nært forestående Ugandaturen. Mens min egen bag fylles med allskens nødvendigheter som gnagsårplaster, myggspray og solbriller har jeg i tillegg drevet innsamling av klær og mobiltelefoner for å ta med. Jeg syns det er kjempefint å kunne bidra litt til å fordele overfloden i det norske samfunnet. Burde gjort mye mer, men dette er i hvertfall en start! :-)Turen starter med noen dager i hovedstaden Kampala med diverse foredrag om situasjonen i landet og norske interesser. Deretter skal vi nordover til Murchison Falls National Park på safari før vi skal til Gulu for å få innsynn i hva hjelpeorganisasjonene i området driver med. Tilslutt skal vi til Jinja som er et slags ekstemsportsentrum i Uganda. Noen skal på rafting, andre skal prøve seg på strikkhopping, og jeg skal selvfølgelig på ridesafari, ingen overraskelse der! =)

No comments: