Tuesday, November 28, 2006

Og vips, så ble det jul...snart! :-)



Nå har et av de viktigste ritualene i juleforberedelsene blitt utført!
Pepperkakedeigen er ferdig!!
Og den ligner på den mamma lager!!!
Og den smaker helt nydelig!!!!
Jeg får nesten litt klump i magen når jeg kjenner lukta. Endelig er jeg i mål, har hatt noen problemer med å skaffe en del av ingrediensene. For eksempel nellikpulver som det endte opp med at jeg laget selv, ved hjelp av en liten kasserolle som slagvåpen og en neve nellikspiker!
Nå skal deigen kose seg i kjøleskapet frem til torsdag, da skal vi lage pepperkakene og gjøre klar pepperkakekalenderen!

JEG GLEDER MEG!!! :-)

3 comments:

Hønemor said...

Kos dåkk me julbaksten å itj eta fer myttji dei - pass på magan!!!!
Huss på høl i kakan såm dåkk ska hæng opp :-)
Ta me litt heim da!

Tante K said...

Kæm ska lag pepperkakehus te mæ no når du itj e i byn? :( Kanskje du kain lag moskè te mæ næste år? :)

Marte said...

Veit itj om æ ska lov å ta m nå heim, når deig'n va så god trur itj æ at d bli nån pepperkaka t overs! :p tenkt å ha pepperkakefest på bursdagen min!:-) Med knusing av moskèen...d bli arti!:-)
Selvfølgelig kain æ lag moskè t dæ tante, må berre få med mæ byggeplanan heim! :-)