Wednesday, August 25, 2010

På jobb

Nå har jeg hatt tre arbeidsdager, og jeg må si det lover godt! De to første dagene brukte jeg på å gjøre meg kjent og sette meg inn i systemet. Hver morgen er det stabsmøte hvor alle samles og forteller hva de skal gjøre i løpet av arbeidsdagen, om det har skjedd noe i løpet av det siste døgnet som de andre bør vite om osv. Det er spennende å høre på hva alle de andre driver med, de har mange interessante kontakter og er veldig inkluderende.

De to første dagene nå har jeg brukt til å lese meg opp på hva som foregår her av ulike NGOers prosjekter, hvordan kontoret fungerer. Mer enn nok lesestoff å ta av!:-)

I dag var jeg for første gang i Ramallah, for mens tre av de andre skulle i møte med en lokal hjelpeorganisasjon hadde jeg mitt eget lille møte med en dame som har jobbet i Jerusalem i mange år, og som vet det som er verdt og vite! Det må nevnes at det føltes veldig behagelig å kjøre skuddsikker bil forbi checkpointet inn til Ramallah. Ikke det at det er farlig å dra dit, men det er litt kult å tenke på at hvis noen kjører på deg (trafikken er litt tøffere her enn i Norge) så er det de det går verst ut over! ;-)

Etter lunsj i dag dro jeg til OCHA (UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs) sammen med to andre. Der ble vi briefet om situasjonen i oPt. Jeg har fått en veldig bratt læringskurve, men det liker jeg!

I går kveld dro vi på Ramadanmiddag på Pasha's, siden vi ennå ikke har fått ny ovn på kjøkkenet følte vi sterkt behov for å spise skikkelig mat.

På menyen sto mezzeh, fylt kylling, fylt lammenakke, pannekaker fylt med nøtter og dynket i sirup, og daddelsaft. Jeg ELSKER arabisk mat! :-D
Meg og Natalie (legg merke til Crocodile Dundee i bakgrunnen)


Ena

No comments: