Saturday, August 21, 2010

Første møte på kontoret og farvelfest

I går formiddag våknet våknet jeg til en tekstmelding fra kontoret om at de gjerne kunne sende en sjåfør for å hente meg slik at jeg kunne komme for å se hvor kontoret ligger, og hilse på mine nye kolleger. Det ville jeg selvsagt, så nå har jeg truffet nesten alle sammen, bortsett fra et par stk (inkl sjefen) som fremdeles er på ferie! Kontoret er veldig fint, og det er veldig mange ansatte, ca 25 norske og lokalt ansatte til sammen, så det blir mange navn å lære.

På kvelden i går var jeg invitert med på en avskjedsfest for en norsk dame som har jobbet for FN her nede i noen år. Grillparty i en stooor hage i vest-jerusalem, det var ekstremt mange mennesker der, de fleste i FN-systemet, men mange av de nye kollegene mine var også der. Veldig hyggelige mennesker alle sammen. Det var en herlig opplevelse å gå hjem fra festen på natta, for siden det er ramadan nå så var gatene fulle av folk som spiste og koste seg. Skikkelig feststemning!

Brødbakingen gikk forresten veldig bra...

Nammenam :-)

...bortsett fra at det er noe feil med gassovnen vår, så vi hadde en liten gasseksplosjon her i mårrest. Gassovn er skikkelig skumle greier når de ikke er i tipp topp stand, så nå venter vi på at huseieren skal sende noen for å fikse det.

No comments: