Friday, September 11, 2015

Snart kommer sola fram igjen!

I følge værmeldingen skal det siste av støvet forsvinne til i morgen, så da er vi vel tilbake til normal grisevarm temperatur igjen. På bildet under er det tydelig hvor mye støvet har lagt seg allerede, kan faktisk se helt til toppen av åsen bak krana igjen.
 

De siste par dagene har det bare vært litt varmt på grunn av støvlaget. I dag er det en del varmere... var nettopp ute og gikk i ca 45 minutter, det var helt uutholdelig. Jeg gikk kjempesakte, men likevel rant svetten etter få minutter.Det hjelper jo selvfølgelig ikke at jeg har fått en aldri så liten a/c-forkjølele og har en smule feber i tillegg. Feber er ikke å anbefale i varmen.
Jeg skulle ut en tur for å sette meg på en cafe i Vest-Jerusalem og lese litt. Men da jeg kom dit var det kjåka fullt, så jeg følte ikke for å slå meg ned med arabiskbøkene mine midt i folkehavet. Jødene har fri fredag og lørdag, og ettersom lørdag er shabat, og de ikke skal gjøre noe som helst da, er det tydeligvis fredag som er den store gå-på-cafe-dagen. Jeg tuslet altså tilbake, og tok bildet over på vei ned fra Jaffa-street mot Damascus gate. 



No comments: