Tuesday, September 15, 2015

Rammet av helligdager - igjen!

Nok en gang har en av de tre lokale religionene lagt hindringer i veien min. Forrige gang det skjedde kom jeg meg ikke fra Jerusalem til Tel Aviv for å dra til stranda. Tror det var Rosh Hashana (jødisk nyttår) da også. Nå har jeg gått byen rundt for å finne en minibank som har penger igjen. Lette lenge i går også før jeg måtte gi opp. Folk har tydeligvis tatt ut lønna si før denne høytiden, og når bankene har stengt kommer det ikke påfyll på noen dager.
Jaffa Street, hovedgata i Vest-Jerusalem. Noen få turister, ellers helt tomt

På vei tilbake rotet jeg meg inn i Gamlebyen. Skulle bare stikke nesen innom for å se etter noe å spise til middag, og plutselig hadde jeg rotet meg bort. Fordelen med Gamlebyen er at den er veldig liten og delt i fire karakteristiske deler. Så jeg tok himmelretningen fra det kristne kvarteret mot det muslimske kvarteret, og kom meg ut Damaskus Gate etter et kvarter (med middag i veska). 




No comments: