Friday, December 3, 2010

Golanhøydene- turen fortsetter

Etter Nazareth stoppet vi såvidt i Tiberias for å plukke opp Nathalie og Hana før vi kjørte opp til Golan


Første glimt av Golanhøydene


Forandring fryder, det er mye grønnere i nord enn det er i Jerusalem
Et av høydepunktene i Golan var Nimrod Fortress

Bygd av muslimske hærførere på 1200tallet, og brukt av forskjellige herskere ned gjennom tiden

Kan ikke klage på utsikten, skjønner hvorfor fortet ble bygd her oppe, god oversikt over alle som nærmer seg


Hana, Nathalie, meg og Nele på toppen av et av utsiktstårnene

Strategisk cisterne for oppsamling av regnvann. Vannet var grønt og ekkelt nå, det har ikke regnet her på aldri så lenge.


Har man gått ned må man gå opp, trappa opp fra cisternen var litt i bratteste laget syns jeg

På vei hjem til Jerusalem stoppet vi ved Genesaretsjøen for å teste vannet. Jeg fikk jo selvfølgelig ikke til å gå på vannet, men det var forfriskende med en dukkert. Som det fremkommer av bildet var det meget kaldt! :-P
Biltur i Det hellige land kan anbefales alle som har hjerte til litt aggresiv trafikk!

Nå driver jeg å forbereder meg på å reise hjem, jeg er hjemme på Levanger om snart to uker. Skummelt hvor fort tiden går når man har det gøy! :-)

No comments: